< Till bloggens startsida

Riktiga döda kroppar på Tomtits...

Nu har det kommit en sjuk utställning till tomtits, dem har nämligen ställt ut riktiga döda kroppar!! Människor har donerat sina kroppar så att  dem kan använda dem i sin utställning som har visats på olika ställen i världen
 
 "Utställningen visar hela, riktiga kroppar och 200 organ. Här finns en mängd fakta om hur kroppen fungerar och om vår hälsa. Appar för både vuxna och unga, ett särskilt material för barn, samt studiematerial för skolor ger ännu mer kunskap och underlag för samtal."
 
Det som är en del av det sjuka är att dem har tagit bort skinnet på kropparna så att man ska kunna se musklerna =S Jag ska gå på den här utställningen på lördag, jag kommer förmodligen att ändra mig när jag kommer dit men jag undrar ändå hur det ser ut. Här finns mer information :) ----> http://www.tomtit.se/experiment/Body-Worlds/
 
bilderna är tagna på google men så här kommer människorna att se ut.. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0